Friskolens værdier

Læring for alle sanser

Når I skal vælge skole til jeres barn, hvilke faktorer spiller så ind? Hvilke kriterier og krav stiller I til jeres barns skolegang?

• Vi synes, det er vigtigt eleverne forbliver nysgerrige og glæder sig til at komme i skole.

• Vi har fokus på, at eleverne lærer forskelligt, og derfor vil der være varierede tilgange til undervisningen.

• Vi ser vigtigheden i, at eleverne arbejder sammen og passer på hinanden på tværs af klassetrinene

Det vil vi!

Frederikshavn Friskole blev etableret af en række passionerede forældre og ildsjæle fra byen, som gerne ville give Frederikshavn og omegn et nyt skoletilbud, hvor det var muligt at bryde rammerne op og gribe undervisningen an på en ny måde.

Vi har det enkelte barn i centrum, og i et tæt samarbejde med forældrene ser vi på, hvordan vi får skabt de bedste rammer for barnets læring og udvikling.

Hos os handler det først og fremmest om trivsel. Eleverne skal glæde sig til at komme i skole og være nysgerrige på at lære nyt.

Hverdagen hos os er fyldt med tværfaglige projekter, masser af temadage og tid til at grave i dybden med aktuelle emner. Vi sætter en ære i at arbejde praktisk med fagene og vise eleverne, hvordan fag og hverdag kan hænge sammen.

Når eleverne stopper på Frederikshavn Friskole efter 9. klasse, vil vi gerne klæde dem på til at møde verden med gåpåmod, et smil på læben og en rygsæk fuld af viden.

For at hjælpe vores elever videre med uddannelsen (boglige eller praktiske), og videre ud på arbejdsmarkedet, finder vi det vigtigt at have et tæt samarbejde med byens erhvervsliv og tilbyde eleverne erhvervspraktik i udskolingen.

Frederikshavn Friskole har et spor og tilbyder undervisning fra 0.-9. klasse fra skoleåret 2024/2025 og fremadrettet.

Visioner og værdier

Frederikshavn Friskoles opgave er, i et lille overskueligt undervisningsmiljø og i samarbejde med forældrene, at fremme den enkelte elevs personlige og faglige udvikling.​

Frederikshavn Friskole har fokus på elevernes fordybelse, fantasi og lyst til at lære, således at de opnår tillid til egne evner og baggrund for at tage stilling og handle.

Frederikshavn Friskole vil skabe rammer for oplevelser i naturen, nysgerrighed og kreativitet.

336166695_712889293954503_7300070024809403767_n.jpeg
328981199_1183246902396158_4886470873780414806_n.jpeg